Hujšanje

Hujšanje z beljakovinsko dieto

Beljakovinska dieta

Beljakovine so nujno potrebna hrana za mišice. Tako so nas učili že v šoli. Pa ste vedeli, da so beljakovine tudi odlična hrana za hujšanje? Res je, beljakovinska dieta vam bo pomagala, da boste izgubili odvečne kilograme.

Osnove hujšanja

Kdaj hujšamo? Takrat, kadar zaužijemo manj kalorij kot jih porabimo. Težava pa je v tem, da ni prav nič dobro, če pri hujšanju namesto maščob izgubljamo mišično maso. To je prvi od razlogov, da je pri hujšanju potrebno zaužiti veliko beljakovin. Na ta način si zagotovimo, da ne bomo izgubili mišic.

Uživanje več beljakovin je povezano tudi z uživanjem manj ogljikovih hidratov. Telo običajno črpa energijo iz ogljikovih hidratov, in če želimo, da ne bo pri telesni aktivnosti, na primer teku, »kurilo« le hidrate, temveč maščobo, moramo skrbeti, da teh ne bo imelo v izobilju. Prisiljeno bo, da si glukozo samo izdeluje tako, da uporablja beljakovine in porablja zaloge maščobe.

Beljakovine
Beljakovinska dieta pomeni povečan vnos beljakovin v telo.

Pri hujšanju torej želimo doseči, da bo telo za energijo porabljalo maščobo, hkrati pa ne bo razgrajevalo mišic. Zakaj je to pomembno? Pustimo dejstvo, da je mišičasto telo čvrsto in lepo, z maščobami obloženo pa mehko in mlahavo. Smisel tega, da ohranjamo mišice, je tudi v tem, da zaradi njih še dodatno hujšamo. Kako? Tudi če se ne naprezamo in ne telovadimo, so mišice energijsko veliko bolj potratne kot maščobno tkivo. Da telo »ohranja pri življenju« mišico, porabi veliko več energije, kot če vzdržuje maščobo.

Beljakovinska dieta

Glede na zapisano, se zdi beljakovinska dieta nekaj izjemno smiselnega. Vnos ogljikovih hidratov namreč precej zmanjšamo, beljakovin pa pojemo več kot običajno. Topili bomo maščobo, mišice bodo rasle, in zaradi večjih mišic bomo porabili še več energije in spet topili maščobo … Če bi radi izgubili nekaj kilogramov, potem se vam lahko beljakovinska dieta gotovo obnese. A ne pozabite – tako kot za marsikatero drugo dieto velja, da pri takšni prehrani ne velja vztrajati daljši čas oziroma potrebujemo zanjo strokovni nadzor.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja