Hujšanje

Hujšanje z ločevalno dieto

Ločevalna dieta

Ločevalna dieta velja v Sloveniji za eno najbolj priljubljenih diet za hujšanje, saj pri njej ne stradamo oziroma se nam ni potrebno odreči posamezni prehranski skupini. Ločevalna dieta traja 90 dni, torej naj bi se je držali tri mesece, prav nič narobe pa ni, če se po njej prehranjujemo kar ves čas. Še posebej potem, ko se že navadimo pravilnega kombiniranja živil in znamo znotraj vsake prehranske skupine sestaviti dobre jedilnike.

Kako poteka ločevalna dieta?

Ločevalna dieta zapoveduje ločevanje posameznih vrst živil, s čimer telesu pomagamo do izboljšanja presnove – hrana se prebavi veliko hitreje. Bistvo je v tem, da hrano ločujemo na skupine:

  • ogljikovi hidrati;
  • zelenjava (in gobe);
  • beljakovine;
  • maščobe;
  • sadje.

Ker gre za dieto, kjer lahko vsak dan uživamo zgolj posamično vrsto hranil, pa se dnevi prehrane nanašajo na:

  • beljakovinski dan;
  • škrobni dan;
  • ogljikovo hidratni dan;
  • sadni dan;
  • vodni dan.

Vodni dan se v ciklu celotne diete pojavi zgolj trikrat, in sicer vsak trideseti dan, skrbi pa za to, da se postimo.

Kdaj pa jemo sadje in zelenjavo? Pravzaprav prava ločevalna dieta veli, da ju moramo uživati vsak dan. Sadje je dovoljeno oziroma zapovedano za zajtrk, zelenjavo pa lahko kombiniramo tako k škrobu kot beljakovinam in ogljikovim hidratom.

Sadje in zelenjava
Sadje in zelenjava sta obvezni sestavini ločevalne diete.

V čem je razlika med škrobom in ogljikovimi hidrati? Ločevalna dieta je posebna v tem, da oboje ločuje. Ko je na vrsti ogljiko-hidratni dan, lahko brez težav uživate testenine, pico, celo sladice in sladkarije. Ko je na vrsti dan za škrob, pa se posvetite krompirju, rižu, koruzi, fižolu, grahu in drugim živilom z veliko škrobno vsebnostjo.

Največje težave ločevalne diete

Nekateri se na ločevalno dieto z lahkoto privadijo in jim ni prav nič naporna, saj se načina prehranjevanja hitro navadijo in jim ni težko, če kosilo obsega en dan le meso in zelenjavo, drug dan pa le riž in zelenjavo. Je pa pogosto težava v tem, da si moramo veliko jedi pripravljati sami. Med pripravljenimi jedmi so pogosto takšne, kjer ločevanja ni in jih torej ne smemo uživati.

Kadar se odločite za hujšanje, je ločevalna dieta lahko težavna tudi zato, ker ne omejuje vnosa kalorij. Res je, da ob fizični aktivnosti, pa naj gre za delo ali šport, potrebujemo veliko kalorij, in ločevalna dieta brez težav poskrbi, da jih tudi dobimo. Ni pa res, da lahko zato pojemo, kolikor hočemo, ali pa se ne gibamo. Hujšanje pač ne bo uspešno, če bomo na dan za ogljikove hidrate pojedli pet kosov torte.

Ločevalna dieta je ena od bolj zdravih diet, saj ob njej ne stradamo, jemo zelo raznovrstno hrano in dobimo vsa potrebna mikrohranila.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja