Zdravo življenje

6 smernic za zdrav življenjski slog

Zdrav življenjski slog

Zdravo življenje sicer ni samo to, da se zdravo prehranjujemo in smo redno telesno aktivni. Pri zdravem načinu gre tudi za pozitiven odnos do življenja, pozitivno samopodobo in zdrav življenjski slog. V nadaljevanju članka vam ponujamo 6 koristnih smernic za bolj zdravo življenje, ki ga boste dosegli s pravilno izbranim jedilnikom.

1. Poskrbite za raznoliko prehrano. Za zdravje potrebujete več kot 40 različnih hranilnih snovi, zato morate poseči po pestri prehrani. Ne obstaja namreč eno živilo, ki bi imelo vse potrebne hranilne snovi.

2. V prehrano vnesite dovolj ogljikovih hidratov. Približno polovica kalorij naj bi prišla iz hrane, ki je bogata z ogljikovimi hidrati. Tu mislimo na kosmiče, riž, testenine, krompir in kruh. Še posebej priporočamo polnozrnata živila, s katerimi boste v telo vnesli tudi koristne prehranske vlaknine.

3. Postrezite si z nenasičenimi maščobami. Nasičene maščobe pa pustite pri miru. Maščobe so še kako pomembne za pravilno delovanje telesa in splošno zdravje. Pazite le na količino maščob, saj se bo presežek kmalu poznal na povečani telesni teži. Priporočamo takšne in drugačne ribe.

Živila z nenasičenimi maščobami
Nenasičene maščobe vsebujejo ribe, oreščki, avokado in olivno olje.

4. Uživajte v bogastvu sadja in zelenjave, saj je ta skupina živil izrednega pomena za zdravje. Naše telo oskrbi s pomembnimi vitamini, minerali in balastnimi vlakninami.

5. Zmanjšajte vnos soli in sladkorja. Če zaužijemo preveč soli, se to lahko odraža na previsokem krvnem pritisku, kar vodi do tveganja za nastanek srčno-žilnih obolenj. Zato posezite po živilih, ki vsebujejo manj soli (berite deklaracijo), pa tudi med kuhanjem ne pretiravajte s soljenjem jedi. Namesto sladkorja raje posezite po sadju.

6. Jejte redne obroke, kontrolirajte velikost porcij. Spoznali smo že, da morate jesti raznoliko hrano, zelo pomembno pa je tudi to, da si privoščite redne obroke. Z izpuščanjem obrokov si ne boste naredili nobene usluge, saj lahko vse to vodi do večje lakote ter prenajedanja. Med obroki poskrbite za zdrave prigrizke.

Komentiraj prispevek

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja