Zdravo življenje

Arašidovo maslo

Poleg energijskih ploščic, proteinskih praškov in drugih napitkov za povečanje mišične mase se kar nekaj ljudi spomni še na priljubljeno arašidovo maslo, ki velja za eno od najboljših živil za športnike in povečanje njihove energije. Da je namaz iz arašidov tudi na sploh zdravju zelo prijazen, vam bomo razkrili v nadaljevanju, ko vam bomo zaupali njegove številne prednosti.

Če arašidovega masla do sedaj še niste uspeli namazati na kos kruha, boste to zagotovo storili, ko boste izvedeli, da ni koristno samo za zmanjšanje tveganja za nastanek srčnih obolenj, temveč je koristno še za marsikaj drugega.

Štirje razlogi za uživanje arašidovega masla

1. Arašidovo maslo dodobra nasiti

Če se pravilno prehranjujete, veste, da je dobro uživati živila, ki nas dodobra nasitijo. V tako skupino živil sodijo beljakovine in vlaknine, kamor spada tudi maslo, narejeno iz arašidov.

Arašidovo maslo je bogato z beljakovinami. Če ga boste nanesli na polnozrnato štručko in to zaužili, boste siti precej dolgo časa. Raziskave so pokazale, da ljudje, ki redno uživajo arašidov namaz, pri drugih obrokih zaužijejo manj kalorij.

2. Zmanjša tveganje za nastanek srčnih obolenj

Arašidovo maslo na polnozrnati štručki je prijazno tudi do vašega srca. Vsebuje namreč nenasičene maščobne kisline, ki varujejo srce. Namesto hamburgerja, čipsa ali sladoleda se torej raje odločite za »peanut butter«.

3. Odličen vir mineralov in vitaminov

Mogoče ne veste, da se v arašidovem maslu skrivajo tudi številni minerali in vitamini, kot so na primer folati, vitamin E in magnezij. V njem se nahaja tudi majhna količina cinka. Ta je v telesu potreben za vzdrževanje zdravega imunskega sistema.

4. Arašidovo maslo kot vir vlaknin

Vlaknine v telesu poskrbijo, da se naš želodec primerno napolni in da smo tako dlje časa siti. Poleg tega je njihova pomembnejša naloga še ta, da poskrbijo za boljšo prebavo. Tako lahko tudi z uporabo arašidovega masla poskrbimo za to.

Okusen arašidov namaz iz ekološke pridelave

Ker smo vas s prispevkom o pomembnem vplivu arašidovega masla na zdravje najverjetneje prepričali, boste že v naslednjih dneh razmišljali, da bi ga kupili. Priporočamo vam, da se odločite za arašidovo maslo iz ekološke pridelave. Ta vrsta je namreč narejena iz 100 % arašidov. Lahko ga boste uporabili kot namaz na kruh, obenem pa še za marsikatero drugo jed, na primer v omakah in prelivih za solate. Velja za močno energijsko hrano, ki je bogata predvsem z nenasičenimi maščobami, vsebuje pa tudi 25 % beljakovin.

Arašidovo maslo Golden Tree Organic

Arašidovo maslo iz ekološke pridelave lahko kupite v mnogih trgovinah z živili, vsekakor pa ga lahko naročite tudi v spletnih trgovinah z zdravo prehrano. Na zgornji sliki si lahko ogledate namaz Golden Tree Organic Peanut Butter, ki je prijetnega okusa in hrustljave teksture.

Ker se arašidovo maslo na splošno dobro prodaja, lahko sklepamo, da se je večina med vami že pred prebranim člankom zavedala, kako zdravo je to živilo. V navalu številnih novosti na trgu pa na žalost pozabljamo na živila, ki so že dolgo prisotna in so kos vsem novejšim živilom. Ta prispevek je bil namenjen tudi temu, da vas ponovno spomnimo nanj.

Če ste ga v preteklosti že pridno uporabljali, vendar ste nato nanj malce pozabili, ga pričnite ponovno uporabljati. Če pa se intenzivneje ukvarjate s športom, je uporaba arašidovega masla na vašem jedilniku še toliko pomembnejša.

Zdravo življenje

Fit telo

Za lepo izklesano telo se je treba potruditi. Ko pridemo do te stopnje in smo končno zadovoljni s svojo postavo, je potrebna še doslednost in nekaj prostega časa, ki ga porabimo samo zase in za svoje športne aktivnosti. Te poleg zdrave prehrane poskrbijo, da naše telo ostane fit.

Če se zaenkrat ne morete pohvaliti s fit telesom, nič hudega, saj imate ne glede na svoja leta vedno priložnost, da si izklesate želeno postavo. Zaupali vam bomo, kaj se vam najbolj splača početi, da boste čim prej dosegli stopnjo, ko se boste lahko sebi in drugim pohvalili s čudovito postavo, predvsem pa z dobrim počutjem in večjo mero samozavesti.

1. Kombinacija: kardio, vadba za moč in raztezanje

V svoj program vadbe morate ne glede na to, ali se boste ukvarjali s kakšnim športom ali boste želeli nekaj narediti za svoje zdravje, vključiti tri bistvene komponente. To so kardio, vadbe za moč in raztezanja. Dokazano je, da skupek teh treh kombinacij zagotavlja največji učinek.

2. Vaje za posamezna področja

Vaša redna aktivnost mora vsebovati vaje za vsa prej omenjena področja. Le tako boste dosegli odlično formo in fit telo. Priporočamo vam, da si vsaj dvakrat na teden vzamete eno uro časa, ki jo posvetite kardio vadbi. V ta sklop vaj sodijo hitra hoja, tek, kolesarjenje in aerobika. Zelo učinkovit je tudi t. i. intervalni trening, ki vključuje intenzivno aerobno aktivnost, ki jo prekinjajte s krajšimi počitki.

Vsaj trikrat na teden se posvetite vadbi za moč. Dvigujte uteži in vadite z elastičnimi trakovi. Po vsaki takšni aktivnosti naredite še nekaj razteznih vaj. Ne pozabite dodati še vaj za ravnotežje. Začnite na primer s stanjem na eni nogi. Kasneje se lotite tudi nekoliko zapletenejših vaj, ki jih lahko najdete na spletu v obliki video posnetkov.

3. Kdaj ste fit? Ko izpolnjujete naslednje pogoje …

Morda ste bili že kdaj deležni pohvale, ko vam je nekdo rekel, da ste videti fit in da vam prav zavida vašo postavo. Vendar pa to še zdaleč ni nujno, da ste v resnici fit.

Z oznako fit se lahko pohvalite, če izpolnjujete pet pogojev. To so:

  • mišična vzdržljivost,
  • mišična moč,
  • kardiorespiratorna vzdržljivost,
  • gibčnost,
  • ustrezna telesna sestava (razmerje med mišicami in maščobo).

Če vas mika, da bi tudi vi postali fit, saj na podlagi napisanega nikakor ne morete trditi, da ste, obiščite spletni portal www.aktivni-fit.si. Tam vas čakajo mnoge druge zanimive in podrobnejše informacije, poleg tega boste tam lahko našli tudi odlične vaje, ki vas bodo popeljale do zavidljive postave in kakovostnejšega ter bolj zdravega življenja.

Zdravo življenje

Nasvet psihoterapevta

Ko se odločimo za obisk psihoterapevta, je to morda eden izmed najbolj pomembnih dogodkov v našem življenju. Največkrat se podamo na to pot, ko ne najdemo rešitev na svoje težave in potrebujemo pomoč. Lahko pa, da o tem samo razmišljamo in niti ne vemo, ali bi to za nas sploh bila prava odločitev.

Če se nahajamo v območju Štajerske regije, nam lahko spletno iskanje psihoterapevta v Mariboru ponudi več kot dovolj rezultatov. Tako se bomo lažje odločili za osebo, ki ji bomo zaupali naše zdravljenje. V nadaljevanju si preberite, kako izbrati ustreznega psihoterapevta in pri čem vsem nam lahko pomaga.

Trenutek, ko se odločimo za zdravljenje

Izbira pravega psihoterapevta je izjemnega pomena, saj mu bomo sčasoma zaupali naše največje skrbi in težave, ki nam onemogočajo normalno in zdravo življenje. Dejstvo je, da bo psihoterapevt z nami sodeloval na zelo oseben način, zato je pomembno, da se ob njem počutimo sproščeno in mu povsem zaupamo. Ko iščemo psihoterapevta v Mariboru, moramo upoštevati tudi svoje zmožnosti in čas, ki bi ga radi namenili psihoterapiji.

Lahko se zgledujemo po sledečih smernicah:

  • Ali potrebujemo pomoč samo zase ali morda tudi za partnerja in otroke?
  • Koliko denarnih sredstev lahko namenimo psihoterapiji?
  • Ali nam bo zdravljenje krilo zavarovanje?
  • Kako daleč smo se pripravljeni voziti?
  • Kdaj imamo čas?

Pri čem nam lahko psihoterapija pomaga?

S spletnim iskanjem »psihoterapevt Maribor«, »psihoterapija Maribor« ali s podobnimi iskalnimi nizi bomo hitro našli tako psihoterapevta kot tudi razlage, na kakšen način nam psihoterapija sploh lahko pomaga. Da bi vam olajšali branje ter iskanje, smo zbrali nekaj ključnih razlogov, zaradi katerih potrebujemo pomoč.

Psihološki in osebni razlogi so lahko naslednji:

  • depresija in slabo počutje;
  • nemirnost, stres, obsesivno kompulzivne motnje;
  • odvisnost od drog, alkohola, hrane itd.;
  • bolezni, kot so shizofrenija ter bipolarne motnje.

Velikokrat se zgodi, da potrebujemo pomoč zaradi osebnih težav, ki se lahko pojavijo zaradi različnih socialnih situacij. Lahko pa so tudi globoko zakoreninjene težave iz otroštva, ki jih nismo nikoli razrešili.

Med najpogostejše težave tako štejemo naslednje:

  • težave z odnosi,
  • nizka samozavest ali samopodoba,
  • okrevanje po zlorabi,
  • težave z intimnostjo,
  • konflikti v družini.

V vsakem primeru nam psihoterapevt nudi vsa orodja, ki jih potrebujemo, da zaživimo bolj polno in zdravo življenje. Obisk terapevta je ena izmed najpomembnejših odločitev, ki jo lahko sprejmemo, da si izboljšamo zdravje in pričnemo z procesom okrevanja. Zato kar pogumno!

Zdravo življenje

Zdrav življenjski slog

Zdravo življenje sicer ni samo to, da se zdravo prehranjujemo in smo redno telesno aktivni. Pri zdravem načinu gre tudi za pozitiven odnos do življenja, pozitivno samopodobo in zdrav življenjski slog. V nadaljevanju članka vam ponujamo 6 koristnih smernic za bolj zdravo življenje, ki ga boste dosegli s pravilno izbranim jedilnikom.

1. Poskrbite za raznoliko prehrano. Za zdravje potrebujete več kot 40 različnih hranilnih snovi, zato morate poseči po pestri prehrani. Ne obstaja namreč eno živilo, ki bi imelo vse potrebne hranilne snovi.

2. V prehrano vnesite dovolj ogljikovih hidratov. Približno polovica kalorij naj bi prišla iz hrane, ki je bogata z ogljikovimi hidrati. Tu mislimo na kosmiče, riž, testenine, krompir in kruh. Še posebej priporočamo polnozrnata živila, s katerimi boste v telo vnesli tudi koristne prehranske vlaknine.

3. Postrezite si z nenasičenimi maščobami. Nasičene maščobe pa pustite pri miru. Maščobe so še kako pomembne za pravilno delovanje telesa in splošno zdravje. Pazite le na količino maščob, saj se bo presežek kmalu poznal na povečani telesni teži. Priporočamo takšne in drugačne ribe.

Živila z nenasičenimi maščobami
Nenasičene maščobe vsebujejo ribe, oreščki, avokado in olivno olje.

4. Uživajte v bogastvu sadja in zelenjave, saj je ta skupina živil izrednega pomena za zdravje. Naše telo oskrbi s pomembnimi vitamini, minerali in balastnimi vlakninami.

5. Zmanjšajte vnos soli in sladkorja. Če zaužijemo preveč soli, se to lahko odraža na previsokem krvnem pritisku, kar vodi do tveganja za nastanek srčno-žilnih obolenj. Zato posezite po živilih, ki vsebujejo manj soli (berite deklaracijo), pa tudi med kuhanjem ne pretiravajte s soljenjem jedi. Namesto sladkorja raje posezite po sadju.

6. Jejte redne obroke, kontrolirajte velikost porcij. Spoznali smo že, da morate jesti raznoliko hrano, zelo pomembno pa je tudi to, da si privoščite redne obroke. Z izpuščanjem obrokov si ne boste naredili nobene usluge, saj lahko vse to vodi do večje lakote ter prenajedanja. Med obroki poskrbite za zdrave prigrizke.

Zdravo življenje

Imunski sistem

S tem, kako okrepiti imunski sistem, se večinoma ukvarjamo v času prehladnih obolenj, vendar velja na krepitev imunskega sistema pomisliti tudi v povezavi z marsikaterim drugim obolenjem, ki sploh ni sezonsko. Zakaj? Ker lahko tako za preprečevanje obolelosti za sezonskimi obolenji kot za preprečevanje drugih bolezni poskrbimo na enak način.

Katere bolezni lahko preprečimo s tem, ko poskrbimo za krepitev imunskega sistema? Običajno govorimo o boleznih, ki jih povzročajo okužbe, vendar to ni povsem prav. Marsikateremu virusu se naše telo ne more zoperstaviti, ne glede na to, kaj počnemo, nekaterim pa se lahko postavi po robu le, če smo bili cepljeni ali pa smo bolezen zaradi istega povzročitelja v preteklosti že preboleli in si tako s protitelesi zagotovili imunost sami.

Protitelesa
Protitelo je topna glikoproteinska molekula iz skupine imunoglobulinov.

Pri bakterijah je imunski sistem sam manj uspešen in tako brez antibiotičnega zdravljenja ne gre, potem pa so tu še avtoimunske in degenerativne bolezni, na katere v veliki meri vplivata dednost in življenjski stil. Pri prvem dejavniku ne moremo narediti nič, kar se tiče življenjskega stila, pa imamo vse niti v svojih rokah.

Vsakdanja krepitev imunskega sistema

Da bi se izognili pojavu nekaterih bolezni, h katerim smo morda tudi genetsko nagnjeni, je potrebno v prvi vrsti poskrbeti za preventivo, ki jo predstavlja zdrav življenjski slog. Kaj se priporoča?

1. Zdrava prehrana. S to lahko najbolje poskrbimo za to, da vse celice našega telesa prejmejo hranila, ki jih potrebujejo, ne pa snovi, ki jim škodijo. Tako celice ostanejo zdrave, v njih se odvijajo vsi življenjsko pomembni procesi brez napak, prav tako pa se zdrave celice laže branijo pred povzročitelji bolezni.

Zdrava prehrana
Z zdravo prehrano varujemo zdravje in krepimo imunski sistem.

2. Gibanje. Da je telo zdravo, da potekajo metabolni procesi kakovostno, da se izločajo hormoni in tvorijo protitelesa, je potrebno veliko kisika, ki si ga lahko zagotovimo z aerobno vadbo, prav tako pa z gibanjem skrbimo tudi za moč in s tem izboljšamo stanje mišic, okostja …

3. Primerna telesna teža. Napačna prehrana in premalo gibanja vodita v prekomerno telesno težo, ta pa je razlog za mnoge bolezni, na primer bolezni srca in ožilja, diabetes …
Krepitev imunskega sistema ob okužbah

Kadar zbolimo zaradi okužbe z virusom ali bakterijo, je pogosto potrebna terapija z zdravili, hkrati pa moramo poskrbeti tudi za to, da okrepimo svoj imunski sistem. Potrebno je predvsem uživanje vitaminov in rudninskih snovi, prav tako pa tudi probiotikov in drugih koristnih snovi s prehrano ali prehranskimi dodatki.