Zdravo življenje

Zdrav življenjski slog

Zdravo življenje sicer ni samo to, da se zdravo prehranjujemo in smo redno telesno aktivni. Pri zdravem načinu gre tudi za pozitiven odnos do življenja, pozitivno samopodobo in zdrav življenjski slog. V nadaljevanju članka vam ponujamo 6 koristnih smernic za bolj zdravo življenje, ki ga boste dosegli s pravilno izbranim jedilnikom.

1. Poskrbite za raznoliko prehrano. Za zdravje potrebujete več kot 40 različnih hranilnih snovi, zato morate poseči po pestri prehrani. Ne obstaja namreč eno živilo, ki bi imelo vse potrebne hranilne snovi.

2. V prehrano vnesite dovolj ogljikovih hidratov. Približno polovica kalorij naj bi prišla iz hrane, ki je bogata z ogljikovimi hidrati. Tu mislimo na kosmiče, riž, testenine, krompir in kruh. Še posebej priporočamo polnozrnata živila, s katerimi boste v telo vnesli tudi koristne prehranske vlaknine.

3. Postrezite si z nenasičenimi maščobami. Nasičene maščobe pa pustite pri miru. Maščobe so še kako pomembne za pravilno delovanje telesa in splošno zdravje. Pazite le na količino maščob, saj se bo presežek kmalu poznal na povečani telesni teži. Priporočamo takšne in drugačne ribe.

Živila z nenasičenimi maščobami
Nenasičene maščobe vsebujejo ribe, oreščki, avokado in olivno olje.

4. Uživajte v bogastvu sadja in zelenjave, saj je ta skupina živil izrednega pomena za zdravje. Naše telo oskrbi s pomembnimi vitamini, minerali in balastnimi vlakninami.

5. Zmanjšajte vnos soli in sladkorja. Če zaužijemo preveč soli, se to lahko odraža na previsokem krvnem pritisku, kar vodi do tveganja za nastanek srčno-žilnih obolenj. Zato posezite po živilih, ki vsebujejo manj soli (berite deklaracijo), pa tudi med kuhanjem ne pretiravajte s soljenjem jedi. Namesto sladkorja raje posezite po sadju.

6. Jejte redne obroke, kontrolirajte velikost porcij. Spoznali smo že, da morate jesti raznoliko hrano, zelo pomembno pa je tudi to, da si privoščite redne obroke. Z izpuščanjem obrokov si ne boste naredili nobene usluge, saj lahko vse to vodi do večje lakote ter prenajedanja. Med obroki poskrbite za zdrave prigrizke.

Zdravo življenje

Imunski sistem

S tem, kako okrepiti imunski sistem, se večinoma ukvarjamo v času prehladnih obolenj, vendar velja na krepitev imunskega sistema pomisliti tudi v povezavi z marsikaterim drugim obolenjem, ki sploh ni sezonsko. Zakaj? Ker lahko tako za preprečevanje obolelosti za sezonskimi obolenji kot za preprečevanje drugih bolezni poskrbimo na enak način.

Katere bolezni lahko preprečimo s tem, ko poskrbimo za krepitev imunskega sistema? Običajno govorimo o boleznih, ki jih povzročajo okužbe, vendar to ni povsem prav. Marsikateremu virusu se naše telo ne more zoperstaviti, ne glede na to, kaj počnemo, nekaterim pa se lahko postavi po robu le, če smo bili cepljeni ali pa smo bolezen zaradi istega povzročitelja v preteklosti že preboleli in si tako s protitelesi zagotovili imunost sami.

Protitelesa
Protitelo je topna glikoproteinska molekula iz skupine imunoglobulinov.

Pri bakterijah je imunski sistem sam manj uspešen in tako brez antibiotičnega zdravljenja ne gre, potem pa so tu še avtoimunske in degenerativne bolezni, na katere v veliki meri vplivata dednost in življenjski stil. Pri prvem dejavniku ne moremo narediti nič, kar se tiče življenjskega stila, pa imamo vse niti v svojih rokah.

Vsakdanja krepitev imunskega sistema

Da bi se izognili pojavu nekaterih bolezni, h katerim smo morda tudi genetsko nagnjeni, je potrebno v prvi vrsti poskrbeti za preventivo, ki jo predstavlja zdrav življenjski slog. Kaj se priporoča?

1. Zdrava prehrana. S to lahko najbolje poskrbimo za to, da vse celice našega telesa prejmejo hranila, ki jih potrebujejo, ne pa snovi, ki jim škodijo. Tako celice ostanejo zdrave, v njih se odvijajo vsi življenjsko pomembni procesi brez napak, prav tako pa se zdrave celice laže branijo pred povzročitelji bolezni.

Zdrava prehrana
Z zdravo prehrano varujemo zdravje in krepimo imunski sistem.

2. Gibanje. Da je telo zdravo, da potekajo metabolni procesi kakovostno, da se izločajo hormoni in tvorijo protitelesa, je potrebno veliko kisika, ki si ga lahko zagotovimo z aerobno vadbo, prav tako pa z gibanjem skrbimo tudi za moč in s tem izboljšamo stanje mišic, okostja …

3. Primerna telesna teža. Napačna prehrana in premalo gibanja vodita v prekomerno telesno težo, ta pa je razlog za mnoge bolezni, na primer bolezni srca in ožilja, diabetes …
Krepitev imunskega sistema ob okužbah

Kadar zbolimo zaradi okužbe z virusom ali bakterijo, je pogosto potrebna terapija z zdravili, hkrati pa moramo poskrbeti tudi za to, da okrepimo svoj imunski sistem. Potrebno je predvsem uživanje vitaminov in rudninskih snovi, prav tako pa tudi probiotikov in drugih koristnih snovi s prehrano ali prehranskimi dodatki.